första hoppningen efter betet

nuhr jag ridit min häst i 1 vecka efterbetet, så jag tänkte att jag skulle ta och rida lite markarbete. basza var väldigt het och glad när vikom ner på hoppbarnan, lätt na gå lite långt och lågt ett tag i skritten och traven, sedna började vi med att rida böver en bom sen göra halt sen rida över nästa, sen göra halt, sen rida över nästa,osv. sedan skulle vi hoppa en komination med två små räcken, hon flög som en galning,på slutet av passe var honlugn och fin, då tänkte jag att jag ställer upp ett lite högre räcke, satt min kompis satte upp ett räcke på ca 80cm, hoppade kanonfint, men tänkte att det fick räcka så eftersom hon inte är fullt igång satt en (:

sen gick jag upp med  basza till stallet där grållan stog redo för att bli riden,så jag lämnade över basza till martina så fick hon duscha henne och ställa ut henne i hagen. när jag hade skrittat och ravat igång grållan och skulle börja galoppera så började hon hosta jätte mkt, satt jag bröt av till skritt då slutade hon. så fort jag fattade galopp började hon hosta, satt jag skrittade av och tog upp henne till stallet (:

jag vet att jag lovade att jag skulle film idag, men jag glömde helt enkelt bort det. sry. (:


Kommentarer
Postat av: emilia

sv:

tack! maxad d-ponny :) va har du för polle då?:)

2010-08-06 @ 19:42:31
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kan du galoppera henne nu då? ;) Utan att hon släng travar?

2010-08-09 @ 16:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0